onsdag 30 mars 2011

Onsdag 30/3 2011

Det sägs att vi svenskar är bra på administration men amerikanarna är inte dåliga på det heller det fick jag erfara igår. Fick ett telefonsamtal från Avis, där jag hyr bil just nu, där de informerade mig om att jag måste ge dem en uppdatering över hur långt jag har kört hittills för att kunna förlänga hyresavtalet.

Sagt och gjort, jag går ut till bilen och kollar nuvarande mätarställning och ringer sedan tillbaka till Avis. Men se där tog det stopp, den informationen kunde de inte ta emot via telefon. Jag är tvungen att åka till ett Avis-kontor för att uppge detta. Stor suck från min sida, men vad skall man göra.

Efter jobbet sätter jag mig i bilen och kör till närmaste Avis-kontor. Efter lite köande får jag informationen att nuvarande mätarställning inte kan uppdateras på just det kontoret. Jag måste istället bege mig till LAX (Los Angeles internationella flygplats) och besöka kontoret där jag initialt hyrde bilen i och med att hyresavtalet skrevs där. Större suck från min sida, men vad skall man göra.

Bara att sätta sig i bilen igen för att köra till LAX. Efter lite ytterligare köande så blir det till sist min tur. Jag uppger nuvarande mätarställning och tror naivt att nu är allting bra. Men icke, för att kunna uppdatera informationen om nuvarande mätarställning måste man avsluta nuvarande hyresavtal och starta ett nytt. Jättestor suck från min sida. Det som borde vara så lätt i mina ögon slutade med att jag spenderade över fyra timmar och körde runt 100 kilometer bara för att försöka uppdatera Avis om hur långt jag har kört min bil.

Men jag fick mig en bild på det häftiga flygledartornet på LAX i alla fall, alltid något.

2 kommentarer:

  1. Detta är ju underbart. Helt i linje inrese-frågan om man tänker begå brott. Finns det någon arbetslöshet i det där landet?

    SvaraRadera
  2. Jo... vad skall man säga egentligen. Det är bara att sucka och vara med i spelet.

    SvaraRadera